Vpliv Instagram-a na doživljanje naših domov

by | Sep 20, 2021

Vsi se zavedamo, da imajo razni družbeni mediji velik vpliv na prav vsakega od nas. Kar pa seveda ni vedno pozitivno. Raziskave v Angliji so pokazale, da nam tudi Instagram vsiljuje določene občutke, smernice, ki lahko vplivajo na počutje v našem domu. 

Rezultati raziskave so pokazali, da več kot polovica uporabnikov Instagrama nezadovoljstvo s svojim domom povezuje prav z omenjenim družbenim omrežjem. To mnenje oziroma prepričanje je dobilo prav posebno ime HDD (Home dysmorphic disorder). Za to »motnjo« je značilno, da ima posameznik neko nerealno idejo o izgledu svojega doma, stanovanja. Močno vpliva na njegovo samozavest, saj se obremenjuje z nekim strahom pred obiskovalci, ki bi pomanjkljivosti lahko opazili.  

Instagram sicer lahko predstavlja odličen vir navdiha in novih idej pri opremljanju naših domov. Čudovite in popolne slike ponavadi vrhunskih hotelskih sob ali predverij, slike dnevnih sob z neomejenim finančnim proračunom, nas z številčnimi »všečki« zavedejo ter ustvarijo občutek nezadovoljstva in manjvrednosti. Zato sploh ne preseneča dejstvo, da je od 1500 sodelujočih v raziskavi zgolj 29 odstotkov zadovoljnih z videzom svojih domov. 

 

 

Ali starost in kraj, kjer živimo, vplivajo na rezultate? Nas Instagram prisili, da več zapravljamo? 

Morda malce nenavadno, a največ tistih, ki se v svojih domovih ne počutijo dobro, je starih med 25 in 34 let. Roko na srce, le koliko 25-letnikov živi v hiši svojih sanj? Kar 83 odstotkov jih je priznalo, da so nezadovoljni postali potem, ko so na Instagramu zasledili popolne fotografije opremljenih domov. Kot zanimivost je tudi dejstvo, da je največ nezadovoljnih med Škoti, kar 70 odstotkov. Po ogledu Instagrama, v Angliji posameznik porabi kar slabih 500 €, za nakup stvari, ki bi polepšale njihov dom. Moški zapravljajo več. 

 

 
View this post on Instagram
 

A post shared by Angela (@scottish.home)

Dejstvo je, da je naš dom naše okno v svet. Navzven prikazuje način našega življenja. Bolj kot se primerjamo z drugimi, večje je lahko naše nezadovoljstvo. V najslabšem primeru se lahko zaradi tega izoliramo pred prijatelji, družbo. 

Prav je, da urejenosti našega doma posvečamo pozornost. Uredimo ga tako, da se bomo kot posamezniki v njem počutili prijetno in varno. Ne potrebujemo vedno dragih stvari, tudi z malenkostnimi detajli lahko pričaramo udobje in toplino. 

 

Kdo bo rešil svet?

Kdo bo rešil svet?

Zakaj želimo novo? Kakšna je zgodba naših oblačil? Ali imajo rabljena oblačila slabšo energijo kot nova, narejena v "sweatshopih"? Ali so trendi...

Kaj bo “in” to jesen in zimo

Kaj bo “in” to jesen in zimo

Poletje se poslavlja in leto se počasi nagiba h koncu. Kmalu bomo toplino sončnih žarkov nadomestili z udobjem dnevnih sob. Naše življenje se...

“No – demo” prenova

“No – demo” prenova

Notranji oblikovalci o tem, kako preoblikovati svoj prostor brez rušenja. Pred pričetkom obnove živite nekaj časa v prostoru, da ga spoznate,...

Pomen in psihologija barv

Pomen in psihologija barv

Choosing colours should not be a gamble. It should be a conscious decision. Colours have a meaning and a function. Verner Panton Barve uporabljamo...

Uživala sem, ideje so kar vrele…

Uživala sem, ideje so kar vrele…

Izzivi sodobnega časa so takšni, da terjajo odgovore na okoljska vprašanja; kam z odpadki, kako odslužene kose pohištva in predmete za dom koristno...